Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Ögonen i kors.

Av Lisa Hillbom - 22 maj 2010 16:29

Tänk. Jag klarade det. Eller, vi klarade det. Veckan från helvetet är över!


Vi avslutade den med en kommunfest i går kväll. Helt ok. Inte så mycket mer än så. God mat och trevligt sällskap. Tror jag kom i säng runt två eller så. Sov som en stock, till tio i morse. Redan igår kväll höll jag på att sakna ihjäl mig efter mina barn. Åh. Vill bara vara hemma med dom. I morse hann jag inte mer än att vakna, sen ringde vi hem dom.


Pannkakslunch på altan, med farmor och farfar. Sen bar det av ner till hamnen, för ett par ljuvliga timmar med moster gull. Finaste Albin. Åh, vilken härlig unge. Kameran var med, men jag tog fasiken inte ett enda kort. Puckat.


Kycklingklubbor i ugnen. Lite pommes till det. Blir gött. Sen blir det nog en vända till Storsand ikväll. Ska försöka få fegis-bosse att ta ett dopp. Tvivlar på att det går. Snarare blir det nog så att Saga Hillbom kommer väldigt gärna vilja ta ett dopp. Knasiga unge.


Sista vändan till Falun igår på ett tag. Känns skönt. Igår fick vi avbryta, för Linusen var alldeles för slut och trött. Han ville inte alls. Och vi -tillsammans med logopeden- anser att det har hänt grejer. I början när vi var där, så var det enbart vokaler han använde. Nu använder han p, b, m, j, och vissa sch/sj-ljud. Så något har hänt. Och han sa att det var fysiskt omöjligt att Linus har en försvagning mellan näsa och gom, för i såna fall vore det omöjligt att få fram dessa ljud. Så det var ju en lättnad.


Kameran ska med ikväll, för nu känns det som det är dags för ett par bilder här.


Nu, matlagning!

 
 
Ingen bild

svärmor

23 maj 2010 10:26

o dina barn längtade efter dig de sa ja direkt när ja sa att vi skulle skjutsa hem dem

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards