Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Lisa Hillbom - 4 maj 2010 17:53

  


Nu är jag sådär gräsligt dålig igen, på att uppdatera här.


Men allt flyter på. Nä, det flyter inte alls. Det svischar! Går i någon sorts jäkla raketfart. Och idag har jag köpt födelsedagspresent till Saga. Min fina Saga. Hon fyller fem år? Fem år!!! Vad hände?


Minns det som igår, när jag gick runt där på vårkanten. Eller, jag gick inte. Jag vankade. Eller åkte bil, mest faktiskt. Som en pendel mellan Falun och Smedjebacken. Med ett alldeles för högt blodtryck, och alldeles för mycket äggvita i urinet. Men vi ordnade det med.


Jag är trött, som faaan. Den här månaden är såhär äcklig späckad. Varenda helg, liksom. Nu i helgen blir det ettårskalas. Förstår ni? Lill-tjock är ett år! Shit...


Saga går på sin Mulle på Söndagar. Och hon älskar det. I Söndags fick hon faktiskt träffa Mulle också, och dom byggde en fågelholk tillsammans. Den målades och ska sättas upp i äppelträdet på gården. Fint. Mitt fina liv.


Tittade ni på humorgalan? Det borde alla ha gjort. Vet ni att det finns speciella sjukhus i Afrika, för barn som svälter? Det var fruktansvärt. Och vet ni att det dör 5 miljoner barn varje år, av svält? Åh, vad vi behöver se annat ibland. Vad vi behöver höra om sånt för att få lite perspektiv på det vi har. Vatten, varma sängar, mat, tak över huvudet och vi behöver aldrig oroa oss för att någon ska komma och skjuta ihjäl oss på natten.


Ändå är vi aldrig nöjda, och ska alltid ha mer. Märkligt.


Linus tal händer det grejer med. Tycker vi iallafall. Det går framåt. Min tappra lilla pojke.


Igår kom mamma och pappa hit. Jag bjöd på mellis. Och pappa, den gubben, hade med sig en brun påse, som jag på en gång misstänkte att det var något gott i. Minsann. En fet vaniljmunk. Och jag åt den. Och sen var jag så dum att jag kollade upp på VK hur många kalorier den var. 502 kcal. Mer än en hel jävla middag!

Jag blev så jävla förbannad på mig själv, så jag kollade upp hur länge jag behövde stå på crosstrainern för att få bort det. En timme.


Sagt och gjort. Ren, jävla finnjavälaranamma. En hel jävla timme. Tack för det, pappa.


Idag blir det ingen promenad, kan jag vackert meddela.

Ovido - Quiz & Flashcards