Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Skönt.

Av Lisa Hillbom - 27 maj 2009 14:02

Redan Onsdag. Den här veckan gick fort. Precis som alla andra veckor. Och månader. Och år! Idag ska jag och Lill-Hillbomskan försöka plita ihop lite inbjudningskort till hennes 4-årskalas. Känns heeelt overkligt.

Men så är det.

Vi håller tummarna för fint väder, så att vi kan vara på baksidan. Vore behändigt. Tänkte ha det mellan 11-13, och ha lite korvgrillning. Slipper hela Lördagen försvinna. Blir ju kalas på Söndagen sen (14 Juni, hennes riktiga födelsedag). Då kommer släkten trilla in runt två-tiden. Vore ju trevlig om vädergudarna ville vara med oss även denna dag.


I helgen - apropå väder - ska det ju tydligen bli kanonväder! Skönt. Är marknad i Ludvika, men jag och Jocke är överens om att bojkotta den. Vi var i Furuvik förra helgen, och 6 Juni är det ju marknad här. Så vi håller tyst om det. Schhh...

Istället ska vi fixa och dona. Rulla gräsmatta! På Söndagen ska vi hämta 4 kvadratmeter gräsmatta. Ska bli skitkul! Vi har grävt ur släntar och fixat och donat. Och nu ska det äntligen bli färdigt! Staket ska vi också försöka få till, innan Bosse flyttar in till oss.

Så på Lördag kommer svärmor och svärfar hit och hjälper till. Blir lite grillat på kvällen sen, också. Blir nog bra.


Jocke och jag har precis haft skiftbyte i bregottfrabriken. Han jobbar eftermiddag, och jag slutar ett. Sitter och slappar lite, har precis duschat. Ska snart åka ner till Mamma. Skulle få mat där. Osis! Hihi. Ännu mer osis att Anna skulle vara där, så vi får snusa lite på miraklet. Me Love.


Vi är trötta, trötta, trötta. Saga kom upp vid elva igår, när Jocke kom hem. Sen bökade hon ända fram till halv två. Så ringde min klocka sex. Kul. Not. Hon drömde iallafall om sniglar. Hon var hysterisk. Hon sprattlade, kastade kuddar, rullade ur sängen och det var sniglar överallt! Jesus... vilken natt. Så ikväll somnar vi nog som klubbade sälar, skulle jag gissa.


Nu ska vi äta lite mellis, sen åker vi till Mammsen och Pappsen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards