Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Lisa Hillbom - 17 maj 2009 20:58

Nu ska jag krypa ner i en renbäddad säng. Nyduschad, med en heeel veckas ledigt framför mig.


Lovely.

Av Lisa Hillbom - 17 maj 2009 13:18

Efter lite pyssel och byte av bajsblöja gav vi oss ut i skogen. Ett alldeles briljant drag, då vädret var helt fantastiskt! Det var otroligt vackert.

Och trots att jag är livrädd, fullständigt skräckslagen, för björnar, så höll jag god min för mina barns skull.


Vi fikade, tittade på kottar och promenerade runt en stund. Hela tiden med en reservplan i huvudet, om hur jag skulle få med mig två barn, så snabbt som möjligt ur skogen, när björnen kommer och jagar oss.

Men det sa jag ju aldrig högt. För björnar äter väl människor?


Efter en timme var vi alla nöjda, och begav oss hemåt. In en snabbis för lunch, sen har det bara vart ute som gäller. Försökte muta största ungkotten med en tablettask och film. Tänkte att det kanske vore skönt med en paus. Men icke.


Har tvättat, hängt och tvättat igen. Sängkläderna som jag slet ur i morse, ligger redan torra i skåpet. Då får jag en sån där sjukt fånig känsla av att jag är sååå duttig. Men ingen aning säger det. Hm.


Jagat kanin har vi också gjort. Jag och tantmittemot (Therese) satt i allsköns ro och drack kaffe på trappen, när hon iskallt säger: Där är det en kanin!

Jaha... Så vi två, som de puckon vi är, jagade väl in den vettskrämda stackarn i buren. Jag med en leksaksback, redo att kasta över honom för att fånga honom. Men tack vare att jag inte är så haj på det där med att pricka, så bommade jag och han fick den i huvudet. Tror han blev lite groggy då, för då fick vi till det. Therese med spade i högsta hugg, och jag blockerade hål i buskarna med en leksaksspis.


Ja. Vi har säkert räddat någons Söndag. För dom som såg oss lär ha fått sig ett ordentligt garv. Ebba stod och tittade. Knäpptyst. Hon trodde väl att vi ballat ur.


Och så var det väl kanske...


Jag bloggar igen! Jag känner mig på hugget!


Snart kommer pappa älskling hem. Längtar efter dig.

Av Lisa Hillbom - 17 maj 2009 09:40

Ibland är det skönt att vara ensam en stund på förmiddagen. Om man får säga så. Ordet effektivitet får en helt ny innebörd.


Jag har dammsugit. Torkat golv. Bäddat rent i våran säng. Tvättat en maskin, hängt ut den. En ny maskin igång. Tömt diskmaskinen. Bakat muffins till vår lilla utflykt. Bakat cheesecake till efterrätt när vi ska äta hos mamma och pappa. Barnen är ute i sandlådan och leker, och jag sitter med mitt "efter-frukosten-kaffe" och ska kika igenom tidningar och sånt.


Får se om vi får med oss granntanten upp i skogen en sväng. Ska försöka komma ihåg att att ta med kameran, så kanske ni får se något nytt kort på kidsen. Var ju inte direkt igår.


Nä. Nu ska jag slösurfa ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards