Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Lisa Hillbom - 18 maj 2009 20:43

Tyckte jag fått till det, men du hade nog rätt. Hoppas texten ät lättare att läsa nu?


Iallafall. Båda mina ungkottar är hemma. Saga kämpade sååå in i det sista med sig själv. Det värkte i hela mitt hjärta. I sista sekund klämde hon fram att hon ville hem. Hon var så sjukt trött. Älskade hjärtat. Linusen gick det ingen större nöd på. Han leker fortfarande fyrhjuling i soffan, på topphumör.


Härligt ändå, om man får säga det, att båda är hemma.


Nu ska jag sortera strumpor.

Av Lisa Hillbom - 18 maj 2009 19:01

Saga kom på att hon skulle sova hos Farmor. Naturligtvis skulle pjubin med.


Två timmar går, sen ringer farmor och berättar att det är en liten kille som vill hem, bara hem.


Så vi hann lagom låta helvetet braka oss här (jordens ommöblering), sen fick vi visst hem en shitkid.


Ja ja. Sånt händer.


Sugen på att fixa! Vi ska ju visst flytta ner igen... Saga kunde inte riktigt med det här, med att vi sov på olika våningar. Så nu ska vi sova nere, hela bunten, och deras lekrum ska upp igen. I know. Pust. Och Suck.


Men jag måste måla om det där lekrummet. Det har fått en ruskigt obehaglig färg. Vi valde en färg som hette vanilj. Men dom hade kunnat döpa om den till "någonharrökthärinnei10år-gulnyans". Hatar den. Den är äcklig.

Så jag tror jag ska köra på vitt. Vitt är bra. Så ska jag göra två fina tavlor på våra kids. Svartvita. Och så ska vi ha nåt fint väggord.


Det blir nog bra till slut.

Av Lisa Hillbom - 18 maj 2009 12:31

Jistanes. Vad mörkt det är ute!!! Fy.


Det är sååå skönt att bara vara hemma. Kan inte sägas nog många gånger.


Har vart ut en liten sväng idag. Hälsade på min Morfar och Mormor. Träffar dom alldeles för sällan. Fikade en stund, och pratade lite. Saga och Linus fick lite slantar, för att vi ska till Furuvik på Fredag. Det är så gulligt. Så fort vi kom hem sprang dom ner och letade reda på deras plånböcker. Så nu står dom på hyllan, med 70 kr i. Så ska kidsen få välja något alldeles själva på Fredag.


Blev en riktig gourmetlunch idag. Grillkorv och snabbmakaroner. Sen somnade Linus, och Sagis ligger och tittar på en film vi hyrde på Ica. Smaskar på lite vattenmelon och vindruvor.

På sätt och vis är det skönt att det regnar. Vi är baaara inne. Inte den där pressen att man bore vara ute, för det är sååå fint väder. Vi kan inte vara ute, det vräker ner.


Och jag måste säga att jag gillar det.


Nu väntar kaffe och lite dumlekola. Sen ska jag göra Saga sällskap i soffan.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards