Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 22:31

Visst kan jag titta på Band of Brothers med Jocke en heeel kväll. Gärna det.


Men om någon frågar om jag hänger med i handlingen? Svar: Nej.


Har fullt upp med annat... mohahah.

Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 18:53

Bara måste dela med mig av denna lilla textrad. Den är sååå klockren. Love it.


Har en liten idiotgrej för låttexter. Skulle vilja veta hur många som sitter som smäck där bak i huvudet. För ibland blir jag förvånad själv, när jag kommer på mig själv sjunga påå något jag inte ens visste jag kunde.


Hm.


Anyway. Here It Comes.


 I hope you can forgive me for that time
When I put my hand between your legs
And said it was small
'Cause its really not at all
I guess there's just a part of me that likes to bring you down
Just to keep you around
'Cause the day you realize how amazing you are
You're gonna leave me

You're the only one who
Holds my hair back when I'm drunk and get sick
You're the only one who
Knows exactly what I mean




Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 18:42

Risken finns att min man stryper mig snart. Hurricane går på repeat på youtube! Hejja Asha Ali.


Efter jag och morgonpasset har dejt varenda morgon, så blir man lite tvingad att gilla viss musik. Man har liksom inget val. Och den här låten bara fastnade. Kollade sen upp den på youtube, och det visade sig att hon ju också var alldeles strålande vacker! Så nu både tittar och lyssnar jag. Hihi.


Idag var som sagt Moster Anna här. Men det gick i ett. Vad fan. Hinner ju aldrig bara vara med henne och Albin. Tror jag ska åka till henne någon sen eftermiddag när Jocke kommit hem. Vill bara sitta och hålla i honom och titta lite. Idag var det bara Mormor som gällde. Han var gnölig, så det kändes liksom inte rätt att börja störa. Och jag vet ju själv hur irriterad man är på alla som vi pilla. Men det kliar i mina fingrar!!!


Försökte knäppa ett kort på mitt fina, somriga köksfönster. Har köpt två ljusrosa pelargoner dit idag. Så fint det blev! Men korten blev mindre fina. Är inte direkt någon mästerfotograf. Hrm.


Var ut på shoppingäventyr med mina kids idag. Det handlade bara om två mataffärer, men gudarna ska veta att jag var alldeles genomsvettig när jag kom hem. Fy. Inget man så himla gärna gör, heller. Värsting 1 och Värsting Värre. Men hem kom vi iallafall. Hämtade ut ett paket med kläder med ellos på hemvägen. Nöjd, för en gångs skull. Sjukt prisvärt, i vilket fall.


Har precis avnjutit en supergod middag. Panerad Rödspätta, färskpotatis kokt med dill, och skagenröra. Till det en kall öl. Satt fiiint i magen.


Ska snart kasta två stuptrötta barn i säng. Sen har jag en känsla av att det blir Band Of Brothers-Race här ikväll.


Over.

Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 07:03

Japp. Det var min sysselsättning igår. Tar ledigt från jobbet för att städa... Hm. Puckat. Men idag är det jävligt skönt!

Tvättade nästan alla fönster i hela huset, bäddade rent i barnens sängar, städade heeela huset. Började vid tio och var färdig vid halv åtta. Pust.


Men som sagt, guld idag.


Vi ska snart pilla i oss lite frukost, sen åka iväg till Willys en sväng, tror jag. Fylla upp tomrummet i kylen! Hihi. Mamma och Anna kommer hit idag. Och Albin, såklart! Ska fråga om lov, om jag kanske får ta en bild och visa skönheten på bloggen. Får se. Tror kanske hon vill hålla honom för sig själv en stund till.

Iallafall ska dom bli bjudna på lunch. Mamma ville ha köttfärsbiffar med fetaost och paprika. Men jag är lite sugenj på att övertyga henne om hur gott det är med lax. Mohahah. Får se vad i hittar på.


Först iallafall, lite frukost.


Och föresten, tack för tidningen, Linda!

Ovido - Quiz & Flashcards