Alla inlägg under november 2008

Av Lisa Hillbom - 19 november 2008 18:56

Full fart hela tiden. I morgon är det Torsdag igen. Helt sjukt.

Rörigt dag i morgon. Jobb till 11.00 Möte på kommunal 11.30-15.30, MEN, ska vara i Gubbo på något annat tjafs 15.30, så jag får smita tidigare. Blä. Vill inte ens tänka på vilken tid jag kommer hem, och i vilket tillstånd jag kommer befinna mig. Koma.


Barnvakt sket sig till helgen, så vi får sova hemma i våran säng. Inte någon lyxig, flott hotellsäng. Känns helt ok ändå. Helgerna är så korta, så jag är rädd om dom. Men vi åker nog en sväng ändå. Till IKEA. Jocke fick ju presentkort på 1400 kr när han fyllde år, så här ska shoppas! Tänkte fixa lite julklappar också, när man ändå är i farten.

Hotell är iallafall bokat till julhelgen. Något att se fram mot!


Linda på BB... Herregud. Det var ju alldeles nyss du nervöst trampade runt på din uppfart och sa att du visst inte fått din mens! Känns som igår, och snart är Valle här!

Tror att dom väljer att plocka ut kotten i morgon. Tänker på dig, vännen!


Saga var helt slut idag. Hon somnade på min arm inne på våran säng. Så mysigt.


Jocke ligger nere bredvid Linus, så jag får antagligen väcka honom om en halvtimme eller så! Standard.


Nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp kaffe och lite mintchoklad, som min kära make hade köpt åt mig.


Av Lisa Hillbom - 18 november 2008 15:28

Äntligen hemma, efter två timmar hos banken!!!

Shit, man är helt tom i huvudet. Men nu är allt fixat. Klart och färdigt. Skönt som tusan.


Jocke hämtar barnen på dagis. Blev en ovanligt lång dag för dom där. Men men, det händer ju sällan. Dom får ju alltid annars åka hem vid två.


Mamma kommer nog hit en svängsta sen. Får se om jag kanske kan lura med henne ut till Nisses. Vill köpa en adventsljusstake.

Jag ska ge det ett försök.

Av Lisa Hillbom - 18 november 2008 06:34

Han är grym. Han är det närmsta en idol jag kommer, tror jag. Han är häftigt, och frugan hans ser ut som en riktig Lady. Sicket par.


En liten puppas kom upp till oss vid fyra. Dags att väcka grynet, om vi ska hinna till dagis i något sånär anständig tid.


Banken idag. Pust! Alltid lika jobbigt. Hate It.


Återkommer.

Av Lisa Hillbom - 17 november 2008 18:38

Är typ bara förnamnet. Jistanes.


Banken i morgon. Hoppas allt blir bra.


Fotbollsgalan i kväll. Håller alla tummar och tår för att Zlatan ska få guldbollen.


Orkar inte mer nu. Kaffe och sova barn. Sen kramas med Mannen i soffan.

Av Lisa Hillbom - 17 november 2008 06:29

Vardag igen.


Båda kidsen uppe, och jag sitter och klämmer i mig lite frukost.


Skynda, skynda.


Ska glutta igenom tidningarna lite, innan jag drar på kottsen lite kläder.


Tur man har en make som satt i motorvärmaren igår. Love.

Av Lisa Hillbom - 16 november 2008 13:36

Tänk att man kunde känna så. En sån överrumplande kärlek. En sån känsla av att man skulle göra allt, verkligen allt, för att mina älskade barn ska må bra. Hur man från att vara en liten mes, helt plötsligt blir som en lejonhona.

Slåss med näbbar och klor.


Det är övermäktigt.


En känsla som bara kom över mig när jag såg Linusen ligga i vår säng och middagstryna.


Värmen som sprider sig i kroppen, när jag vet att jag ser till att han är ren, och har kläder på kroppen, äter bra mat, känner sig älskad, blir en trygg liten människa. Jag är den viktigaste personen i hans liv, tillsammans med hans pappa.


Överväldigande.

Av Lisa Hillbom - 16 november 2008 11:02

Söndag, och det snöar.


Funderar på att baka lussebullar... Får se. Om jag hittar någon ork.


Barnen pysslar, maken plockar skräp till återvinningen.

Håller på att värma lite lasagne i ugnen till lunch. I love rester.

I morgon är det full rulle igen. Dagis, och tidigar mornar. Det ska nog ordna sig.

Håller alla tummar och tår för att barnen (och vi) faktiskt ska få vara friska.

Livrädd för vattkoppor eller kräksjukor. Nu räcker det för oss.


Blir nog en barnfri vända till västerås i helgen. Lite IKEA och lite annat.

Vi är lite sugna på en hotellnatt också. Vi behöver en paus efter en månad av sjukdomar. Får se om farmor vill vara barnvakt.


Over and out.


Av Lisa Hillbom - 15 november 2008 19:39

Har sovit middag i nästan två timmar. Lovely.


Jag och barnen tog en promenad. Linusen gick hela vägen ner till affären, inte en stund i vagnen. Det tog tid, men vad fasiken. Och härifrån till affären, det är långt när man inte ens är en meter hög.


Mamma här och åt smaskig mat. Vi drack även champagne! Lyx, för en småbarnsmamma.


Nu ska kidsen läggas, sen ska jag pusta ut i soffan.


Föresten. 12 december får vi veta om kärnan är en tös eller en liten kille. Min röst läggs på flicka. Längtar nog lika mycket som The Mother to Be.

Ovido - Quiz & Flashcards