Alla inlägg den 22 november 2008

Av Lisa Hillbom - 22 november 2008 19:20

Vilken märklig känsla! Jocke hade presentkort på 1400 kr. Vi var laddade till tusen! Och på typ tio minuter hade vi gått igenom hela IKEA och hade... nästan ingenting i vagnen! Vad Fan! Antiklimax.Vi gick och satt oss och åt lite smaskig mat, samtidigt som vi diskuterade denna skandal, och hur vi vidare skulle bete oss för att göra slut på dessa pengar.

Det blev ett varv till efter mat och kaffe, och till slut kom vi väl upp i 1000 kr. Så typisk!


Alla julklappar utom en är avklarade. Superskönt! Det bästa som finns är att slå in paket, så jag tjuvstartade idag! Nytt papper, ett fint rött tygsnöre... Åh, I´m in heaven! Love it.

Nääästan så att glöggen åkte fram! Hihi.


I morgon ska barnen baka lussebullar hos mormor, så vi få några timmar för oss själva, hemma, bara pyssla. Blir jul här hemma i morgon. Jocke jobbar eftermiddag hela veckan, och i helgen vill jag baka. Så jag har inget val. Tvärr (eller inte).


Har pysslat massor! Fixat lite med hyacinter, amaryllis, mossa, små tomtar, fina krukor. Ska snart riva upp nya julgardinerna! Jocke blir knäpp på mig, för jag går helt in i min egen värld. Men det är så underbart! Ljuvligt.

Återkommer med lite bilder av resultatet i morgon.


Nu ska jag plocka undan röran efter mig, sen blir det soffläge med brieost och mys!

Av Lisa Hillbom - 22 november 2008 06:46

Skandal att Fröken Bergendahl åkte ut ur idol. Hon var/är fantastisk och förtjänar att stanna kvar mer än Johan. Men, shit happens.


Prutten vaknade fem. Härligt med Lördag. Vi myste i sängen i en timme med lite välling, sen gick vi vidare till soffan.


Tänkte till lite igår, när Anna presenterade sin vän. Jag saknar det där. När man var 16 år och hade en bästa vän. Som visste allt. Som man litade till 100% på. Man kunde prata om allt, man berättade allt. Sådär vackert naivt, liksom.

Men nu... Nej. Det finns inte nu. Dom som var viktiga då, finns fortfarande kvar. Men på ett annat sätt. Dom jag litar till 110% procent på kan jag räkna på en hand och nåt finger till. Och det är min familj och min älskade man.

Inte en vän. Det finns inga bästa vänner mer. Dom sviker, dom försvinner. Man skaffar familj, man har olika värderingar.

Man har åkt på en och annan nit. Man vet att man inte kan lite på folk hur som helst. Vilket är otroligt trist, och tragiskt. Jag saknar det.

Men jag är också medveten om att det kommer aldrig hända igen. Jag är för... rädd, är kanske fel ord. Men jag vet bättre.

Tyvärr. En tråkig läxa att lära sig.


Hon var i vilket fall grym, och hennes "Over the Rainbow" var alldeles magisk.


På Måndag blir det bebis, om inte läget blir värre före det! Spännande!


Nu ska jag hoppa ner i duschen, sen fixa lite frulle till barnen och mannen, som har sovmorgon idag.


Over and out.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards