Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Blä. Inte laddad alls.

Av Lisa Hillbom - 25 november 2008 16:46

Usch. Känner mig inte i form.


Ut med barnen så fort vi kom hem, fixade lite fika och vi drack varm choklad och åt macka ute till mellis. Sen kom Elin och Amadeus förbi en sväng. Var väl ute en timme eller så, sen dök älskade Bobbe upp! Då släppte Saga allt och ville inte. Mamma kom också en sväng.


Skulle pyssla lite, och göra julkort med barnen, men orken tröt. Försökte, men det blev bara pannkaka och slutade med att barnen nu sitter och klipper i tidningar och småtjafsar. Dom känner väl av mitt humör. Och Linus är en... Pain. Shit, vilken sur unge.


Har dragit ihop en köttfärssås och ska snart gå och kasta i lite pasta i vattnet. Ladda mig inför ruschen med dusch, disk och hele fan!

Kommer däcka i soffan när dom somnat. Saga är sällan nåt problem att lägga, men Herr Hillbom däremot. My god. En timme kan man hålla på. Och när orken tryter så... Ja. Då får jag antagligen hålla på ännu längre.


Men i morgon är det Onsdag igen. Tiden går snabbt, och i helgen är det första advent.

Ska baka på Lördag. Premiär på att göra egen pepparkaksdeg. Ska bli spännande.


Nä. Nu får jag väl ta mig i kragen.


Vart är Jimmy? Läskigt. Det har berört mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards