Alla inlägg den 18 november 2009

Av Lisa Hillbom - 18 november 2009 18:55

Vi får ta sprutan hela familjen i morgon. Smidigt. Hoppas bara inte hela familjen får biverkningar. För det vore väldigt osmidigt.

Av Lisa Hillbom - 18 november 2009 14:00

Idag har inte vart min bästa mammadag. Näää. Långt ifrån.


Vab idag.


Frukost i soffan vid typ... tio.


Sen tv i soffan till typ... 13.


Mat (vid köksbordet!), och lite degande.


Sen var det tråkigt. Så sen typ... 13.30 tv, igen.


Nu gav jag dom lite pepparkakor och mjölk. Framför TV:n.


Och när dom blir bråkiga så säger jag: Jag pratar med jultomten i telefonen varenda dag nu, så passa er!



Av Lisa Hillbom - 18 november 2009 10:30

I morgon, 15.15, ska jag och min dotter ta den där förbannade sprutan.

Av Lisa Hillbom - 18 november 2009 10:21

Ok. Här kommer sanningen.


Therese, en av mina käraste grannar, gick med i Vikklubb.se på aftonbladet. Trams, tänkte jag. Jag har själv vart på väg många gånger, men ångrat mig i sista sekund. Äh, det är som allt annat skit. Det funkar inte. Men förra Onsdagen, fick jag eld i arschlet. Fan, jag testar.


Och prisa mina gudar. Det är det absolut bästa jag har gjort i hela mitt. Sist jag var såhär lycklig, nöjd och tillfreds med mig själv... minns jag inte. Jag mår så fantastiskt bra.


Upplägget är som Viktväktarna. Utifrån mitt  mål, min nuvarandra vikt & längd, hur mycket jag rör på mig, ja... allt, så räknar den ut hur många kalorier jag behöver äta på en dag. Sen får man fylla i alla måltider och mellanmål. Alla livsmedel du kan tänka dig finns i en lista på sidan. Alla motion du gör får du liksom "dra av", om du vill. Inget man måste äta upp. Igår motionerade jag bort 1098 kalorier. Jag simmade en timme, och promenerade 30 minuter.


Jag gick med i Onsdags, varje måndag är det vägning. -1,4 på fem dagar. Och jag har ätit allt, allt, allt. Pasta, kebab, godis. You name it. Vilken fantastisk metod! Man mäter midjemåttet en gång i månaden. Man har kurvor över mått, vikt och bmi. Det finns forum att diskutera och fråga i.


Jag mår oförskämt bra. Och jag vill rekommendera alla som vill gå ner i vikt på det sundaste sätt som finns, att skriva in sig där.


Det var bara det.

Ovido - Quiz & Flashcards