Alla inlägg den 4 november 2009

Av Lisa Hillbom - 4 november 2009 15:36

  


Ser ni? Ser ni det jag inte ser?


Det är en giftig dinosaurie, med läppstift och ögonfransar. Som är kär.


Jag tycker om att hon har fantasi. Det är ett sundhetstecken. Ögonfransar kanske jag ser. Och kanske en mun. Och en blomma. Men... Ja. Nämen, den är fin.


Det luktar gott här hemma. Heltstekt fläskkarré i ugnen, med lite vatten, lök, morötter och äpple. Buljongen ska bli sås. Gött. Potatis till det. Riktigt fläskig husmanskost. Jocke är i Borlänge hela dagen. Fackligt. Sens ka han uträtta några ärenden, efter fyra. Så jag kan tro att han blir glad när det står en så smaskig middag på bordet när han kommer hem.


Har gjort ett jättejobb här hemma idag. Papper, papper, papper till en förbannelse. Har sorterat, märkt upp pärmar, gjort i ordning en egen pärm till djurens papper. Timmar har det tagit, och min nacke är paj.


Nä, ska jag kolla köttet. Over.

Av Lisa Hillbom - 4 november 2009 09:45

Gröna, små täta barnnäsor, ska barnens mamma eller pappa torka. Inte dagispersonal.

 

Min tanke och inställning. Linus har ingen feber alls, men är alldeles otäck i näsan. Alltså blir vi hemma hela veckan antagligen.


Måste säga att jag är imponerad av försäkringskassan. Jäklar, dom har fått eld i arschlet. Så sjukt fort man får pengarna nu för tiden. Helt plötsligt får vi pengarna innan vi lått lönen. Märkligt och oväntat scenario. Mohaha.


Det snöar. Vintern är här. Nu får det gärna komma ordentlig, sen ligga kvar till mars. Lite påfyllnad då och då, typ fem minusgrader. Vore ju perfekt.


Har vart ute med Bossebus en sväng, det var kallt. Jäklar anacka. Men skönt och uppfriskande. Dock liiite tungt att gå på elljusspåret med vagn. Pust.

Nu väntar frukost, sen ska vi åka ner till mamma och få lunch där.

Ovido - Quiz & Flashcards