Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Fjärde Advent.

Av Lisa Hillbom - 20 december 2009 07:43

Vad hände? Vart tog tiden vägen? Fjärde Advent... Och noll julkänsla.


Jag och Saga tog oss ner till kyrkan igår. Egentligen skulle jag inte, av vrånghet. Blev så jävla sinnig när jag insåg att dom skulle ta 80 kr i inträde! Vilken jävla idé! istället för kollekt, lät det. Vem fan kastar ner 80 spänn i kollekten dagarna före jul. Går det in 1000 personer i kyrkan? Säg 500 bara då. 40 000 kr. Vad i hela helvete ska dom med dessa pengar till. Nä. Jag blir grinig.


Det var iallafall inte poängen. Poängen var att vi satt där, och dom hade precis börjat sjunga. Saga korvar upp sig i mitt knä, som värsta pysmys ungen. Solo, O Helga Natt, och vilka applåder efter. Men vänta lite... Har hon inte suttit still liiite för länge nu? Utan ett pip. Minsann. Ungkotten sover! Herregud. Så vi pös hemåt istället.


Väl hemma låg Linus i soffan och sov med 38,6. Bunkrade upp med Salami, kräftstjärtar, ost, frukt och massa annat gott. Sen fläskade vi ner oss i soffan och satt och vräkte. Gött.


Linusen sover fortfarande, så hans tillstånd idag förblir okänt. Men som det verkar så kommer jag inte till jobbet i morgon iallafall.


Alla paket blev inslagna igår. Skönt. Laxen ligger och blir gravad för fullaste muggar. alla köttbullar är rullade (2 kg). Sillen ska läggs in idag. I´m ready.


Eller en sak bara. Tomte. Det tror jag att jag lämpar över på mannen. Vill inte vara gnällig, men jag kanske har dragit det största lasset, så han kan gott ta det.


Igår skulle han åka ner till systemet och fixa det. Kommer hem med det vi ska ha. Julöl, snaps och några vanliga öl. Och! Och, min damer och herrar, en kvarting whiskey för 250 kr! Och jag kan tala om att det är inte direkt en bristvara i detta hus. Jesus.


Lite mildare väder ute idag. -8 jämfört med -21 som det var igår morse. Brrr. Så idag blir det nog en långpromenad.


Vägning i morgon. Känns... nja. Hade nog helst hoppas. Har nästan bara vart fusk en här veckan. Men det är som det är. -1,4 förra veckan. Så totalt -5,8. Bra, Lisa.


Nu ska jag dra ihop lite frulle! Over.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards