Alla inlägg den 11 december 2009

Av Lisa Hillbom - 11 december 2009 13:25

Åh, så ljuvligt med Fredag. Efterlängtat som attan efter en ganska tuff vecka med en ännu tuffare avslut. Stod på jobbet sex i morse och kokade risgrynsgröt inför Lucia. Griljerade skinka och donade och hade mig.


Det värsta, värstare, värstast skedde sen under frukosten. Föräldrar inbjudna på frukost och gröten räcker inte. Det är min mardröm. Jag hatar det. Fy. Men det fanns ju skinka och smörgårs, så ingen behövde gå därifrån hungrig. Men jag hatar känslan av att... misslyckas. Men det bra arbetskamrater så känns det bättre. Tack för det, televerket.


Fredag som sagt. Nyss hemkomna, barnen sitter i soffan och varvar ner framför TV:n. Med popcorn! Yeah, you heard it! Popcorn till mellis. Ibland händer något och MammaMu går helt bananas.


Teater ikväll. Eller genrep, men vi kollar på det istället för riktiga föreställningen i morgon. Passade bättre i vårt fullspäckade schema.


I morgon väntar julfest med mormor och morfar, och på Söndag julgransjakt i Huggnora skogarna! Alltid julgran på Lucia hemma hos oss. Lucia, by the way. Lucia i kyrkan på Söndag 16.00 Det här året ska jag dit! Har missat det flera år, men nu ska jag ta med Saga och titta på det. Är ju så otroligt fint.

Och Lucia på dagis idag också. Men världens finaste Lucia och Pepparkaksgubbe. Kort kommer, när jag tagit reda på mastodontpackningen från veckans dagis.


Nu blir det en snabbstädning innan mannen kommer hem. Over.

Ovido - Quiz & Flashcards