Alla inlägg den 9 december 2009

Av Lisa Hillbom - 9 december 2009 14:34

Inget nytt egentligen, men jag försöker plita ner några rader ändock.


Trött som ett... Rövhål. Herre gud. Helt omänskligt. Men tacka fan för det, eftersom vi idag har upplevt dagen som aldrig blev dag. Det har liksom var skymning hela dagen. Minns vi ens hur det känns att känna solen mot ens ansikte? Nä, tänkte väl.


Visserligen så kan det vara så att jag har sovit för mycket. Igår kväll somnade jag nio. Jag vaknade tio i sex i morse. Mohaha! 9 timmar, smack. Det ni!


Har pausat mina promenader i två dagar. Min ben har värkt satan. Tror jag kanske gått lite för mycket. Så nu har det vart vila i två dagar, men ikväll blir det nya tag.

Räknar med plus på nästa Måndagsvägning ändå... Känns tungt och motigt nu. Nästa vecka ska jag även fylla i midjemått. Spännande, efter en månad.


Ikväll blir det kyckling. Gött. Kyckling och lax skulle jag kunna leva på. Kanske en blodig entrecôte emellanåt. Mumma.


Inhandlade det första till julbordet i år. En laxsida, som direkt stoppades in i frysen och senare ska gravas. Knäck kokades också igår. Den historian tänkee jag inte ens gå in på. Men det blev bra till slut iallafall.


Jockes släkt kommer hit på julafton. En del av den. Några morbröder, Jockes föräldrar, hans mormor. Lite så. Men vi blir tillräckligt många för att det ska bli trångt om härligheten. Jag är antagligen idiotförklarad på den sidan släkten nu, eftersom jag undanbett mig att anordna ett knytis. Jag tycker det är roligt och lagar gärna maten själv. Istället får varje familj ge en liten peng. Schysst lösning, tycker jag. Då det ändå kostar en himla massa att ha julafton. Men det ska bli kul. Så mycket som möjligt hemmagjort. Köttbullar, gravad lax, inlagd sill och rödbetssallad är några av grejerna jag ska ge mig på att göra själv.


Kommer nog att vara utbränd på juldagen. Hemma hos mamma och pappa kommer det sitta en liten kolbit och ryka ur huvudet. Haha!


Men tills det, I´m on fire!

Ovido - Quiz & Flashcards