Alla inlägg den 2 december 2009

Av Lisa Hillbom - 2 december 2009 13:58

  



Betyder det här att jag är världens sämsta mamma? Barnens mellis idag. I soffan, framför bompa.


Skäms på mig.


Saga skrek som vanligt, när vi skulle från dagis idag. Linus kastar sig runt halsen på en och säger: äntligen får vi åka hem!

Saga skriker. Så fort hon ser mig. Hon tycker att det är fruktansvärt orättvist att hon inte får stanna på dagis längre. Hon inser inte vilka gulddagar hon har. Sju till ett. Det är ju för bra för att vara sant.

Men inte för Fröken.


Igår var hon inte heller nöjd. Jag gjorde kålpudding. Så gudomligt gott. Potatis, lingonsylt och gräddsås till.


Och Saga grät. I ren panik. Hon tycke att det luktade så förskräckligt illa, så hon höll på att kräkas. Hon bönade och bad att jag skulle ta bort lukten.


Det första hon sa när hon kom upp i morse var att det inte luktade längre, och att det var bra.

Det första Linus säger när han vaknar - eller knappt har vaknat - beror lite på vem som kommer in till honom. Är det hans mamma som darrar hela ansiktet och han frågar efter sin pappa. Är det däremot pappa som kommer in, så säger han: Ska vi kolla på skogsmaskinerna?


Nu inväntar vi pappsen, sen ska jag ta en prommis med Bosse. Försöka hinna med att få se lite sol idag kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards